به همت دبیرخانه قرارگاه دانش‌بنیان:

جلسه هم‌اندیشی آسیب‌شناسی صنایع تولیدی استان در دانشگاه مازندران برگزار شد

  • 21 Jun 2023
  • کد خبر: 927661
  • 148

جلسه هم‌اندیشی آسیب‌شناسی صنایع تولیدی استان در دانشگاه مازندران برگزار شد

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، جلسه هم‌اندیشی آسیب‌شناسی صنایع تولیدی استان مازندران به همت دبیرخانه قرارگاه دانش بنیان در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

       بر اساس این گزارش، در این جلسه که با حضور دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه و دبیر قرارگاه برگزار گردید، اعضای دبیرخانه قرارگاه با نمایندگان بخش خصوصی، دستگاه های اجرایی، مدیران گروه های آموزشی ذی‌ربط دانشگاه و هم‌چنین هیات رییسه کارگروه ارتقای بهره‌وری قرارگاه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

       دکتر علی‌نژاد در این نشست با اشاره به جلسه‌ای که با استاندار مازندران در سال جاری برگزار شد، بر مطالعه و بررسی چالش‌ها و راهکارهای عملیاتی و قابل پیگیری توسط کارگروه‌ها با همکاری و مشارکت کلیه جامعه دانشگاهی و نخبگانی استان تاکید کرد.

       هم‌چنین دکتر موقر، قایم‌مقام قرارگاه نیز نکاتی را در خصوص اهمیت مشارکت سه ضلعی(دانشگاه، دولت و صنعت) و نیاز به توجه هرچه بیشتر دانشگاه‌ها به ماموریت‌گرایی در سطح منطقه‎ای و استانی مطرح نمود.

       در ادامه این جلسه، دکتر گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و مسوول کارگروه ارتقای بهره‎وری به ارایه گزارشی در خصوص فعالیت‌های این کارگروه پرداخت که مطابق آن، بر اساس بررسی‌های بعمل‌آمده از 100 شرکت تولیدی مازندران به تفکیک گروه‌های مختلف، چالش‌ها و راهکارهای متعددی شناسایی شدند که دکتر علی‌نژاد به نیز عنوان دبیر قرارگاه بر حل بخشی از این چالش‌ها تاکید نموده و از دبیرخانه قرارگاه خواست تا پیگیری‌های لازم را در این خصوص به‌عمل آورد.

       مهندس بایی لاشکی، معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت(صمت) استان مازندران نیز در این جلسه ضمن ارایه وضعیت فعلی صمت استان اذعان داشت: بخش عمده اشتغال و ارزش افزوده در شرکت‌های 50 نفر به بالا رقم می‌خورد که این تنها 11% از کل شرکت‌های استان را شامل می‌شود. هم‌چنین چالش‌های مهم در جهت ارتقای تولید و اشتغال استان، در حوزه‌هایی همچون تامین مالی و نقدینگی، تامین مواد اولیه، جذب و نگهداری نیروی انسانی، زیرساخت‌ها و ضوابط مرتبط قابل مطالعه و بررسی‌اند.

در ادامه، دکتر رضوی رییس خانه صمت استان، دکتر هاشمی‌نسب از اتاق بازرگانی و تجارت استان، هم‌چنین مهندس علی‌پور معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، مهندس خطیر مدیرعامل شرکت خطیر ماشین نیز به اعلام نقطه نظرات خود در خصوص مهم‌ترین چالش‌ها و راهکارهای ارتقای بهره‌وری صنایع تولیدی پرداختند. ارایه نظرات تخصصی در خصوص موضوعات مطروحه توسط مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده علوم اقتصادی و اداری از دیگر بخش‌های این جلسه بود.

        در پایان این نشست، مقرر گردید سلسله جلساتی پیرامون ریشه‌یابی مسایل بهره‌وری تولید با محوریت کارگروه ارتقای بهره‌وری به همراه ارایه مطالعات موردی موفق در صنعت جهت فراهم‌سازی فرصت‌های به اشتراک‌گذاری تجارب و یافته‌های موفق در سطح استان برگزار گردد.

       یادآور می‌شود: گزارش تفصیلی و مشروح اظهارات متخصصان حاضر در این نشست، به‌زودی روی صفحه اصلی واحد مدیریت برنامه‌ریزی راهبردی دانشگاه و قرارگاه دانش بنیان قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری

خبرهای مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.